Veelgestelde vragen | ScandinavianDesignCenter.nl

Veelgestelde vragen


Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via: klantenservice@scandinaviandesigncenter.nl.


Wat voor soort designproducten verkoopt Scandinavian Design Center?
Scandinavian Design Center biedt u een unieke selectie Scandinavische designproducten. De producten hebben veelal een Scandinavische afkomst en identiteit en zijn ontworpen door Scandinavische ontwerpers en/of komen van Scandinavische merken. Ons assortiment bevat onder andere meubels, verlichting, vloerkleden, stoffen en andere textielproducten, glaswerk en porselein.
Hoe bestel ik een product bij Scandinavian Design Center?
  1. Ga naar de productcategorie van uw keuze en kies het product en de variant die u wilt bestellen. In het vakje achter "Hoeveelheid" vult u het gewenste aantal exemplaren in. Klik op de groene knop 'Plaats in winkelwagen' en het product wordt automatisch aan uw winkelwagen toegevoegd.
  2. Rechts bovenin het scherm ziet u het aantal producten en het totale orderbedrag van de producten in uw winkelwagen. Wanneer u uw winkelwagen wilt bekijken of uw bestelling wilt afronden, klikt u op de illustratie van het winkelwagentje.
  3. In de winkelwagen ziet u alle producten van uw bestelling. Zonodig kunt u producten uit uw winkelwagen verwijderen of het gewenste hoeveelheid aanpassen. Wanneer u klaar bent klikt u op 'Naar betalen' om uw bestelling af te ronden en te betalen.
  4. Als eerste voert u al uw persoonlijke gegevens in, zoals uw naam, adres, postcode en woonplaats. Ook kunt u ervoor kiezen om uw bestelling op een ander adres te laten afleveren. Indien gewenst kunt u de bijbehorende gegevens hier invoeren.
  5. Aansluitend kiest u de gewenste verzend- en betaalmethode en plaatst u een vinkje voor het accepteren van de 'Algemene Voorwaarden'. Zorg ervoor dat al uw persoonlijke informatie correct is, voordat u op de groene knop 'Afrekenen' klikt om uw bestelling definitief te maken.
  6. U wordt nu doorgeleid naar de website van uw bank om de betaling af te ronden. Zodra dat is gebeurd ziet u een ordernummer in het scherm verschijnen. Ook ontvangt u een 'orderbevestiging' met alle gegevens op het opgegeven e-mailadres.
Welke betalingsmethoden accepteert Scandinavian Design Center?
Scandinavian Design Center accepteert verschillende betalingsmethoden, namelijk PayPal, creditcards (zoals MasterCard & VISA) en uiteraard ook iDeal. Ook kunt u eenvoudig achteraf (op rekening) betalen met Klarna. In Nederland is Klarna onderworpen aan het toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Voor betaling via Klarna worden 3 euro administratiekosten in rekening gebracht.
Is het veilig om online bij Scandinavian Design Center te bestellen?
Ja, om uw gegevens te beschermen maakt Scandinavian Design Center gebruik van VeriSign Inc.; een unieke versleutelingsmethode die het mogelijk maakt om uw online transacties veilig af te ronden.

De creditcard-informatie die u tijdens de betaling aan Scandinavian Design Center verstrekt wordt alleen gebruikt door onze betalings service provider.

Wij zullen u nooit per mail om uw betalingsgegevens vragen!
Hoe weet ik hoeveel verzendkosten ik moet betalen?
De verzendkosten van uw bestelling worden berekend in de eerste stap van het betalingsproces nadat u het land van bestemming hebt gekozen. De kosten zijn exclusief extra kosten die - indien van toepassing - door de douane opgelegd worden voor levering buiten de Europese Unie.
Hoe beschermt Scandinavian Design Center mijn persoonsgegevens?
De gegevens die u gebruikt op www.scandinaviandesigncenter.nl worden zorgvuldig en respectvol behandeld. Scandinavian Design Center gebruikt uw persoonsgegevens enkel voor het verwerken van uw bestelling, tijdens de verzending en voor veilige betalingen. Om uw persoonlijke informatie te beschermen en beveiligen maakt Scandinavian Design Center gebruik van versleutelde codes en Secure Socket Layer (SSL). Informatie over creditcards wordt alleen verstrekt aan een financiële instelling via een beveiligde verbinding. Daarnaast heeft Scandinavian Design Center een Digital Security Certificate verkregen via VeriSign Inc en worden alle veiligheidssystemen regelmatig geëvalueerd door experts. Voor meer informatie over de bescherming van persoonsgegevens verwijzen wij u graag naar ons Privacybeleid.
Hoelang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?
Indien de bestelde producten op voorraad zijn wordt uw bestelling op werkdagen binnen 24 uur verzonden. De gemiddelde levertijd naar Nederland bedraagt 4-6 werkdagen, naar België is dit 4-7 werkdagen. Voor een compleet overzicht van bezorgmogelijkheden en kosten, zie onze pagina 'Bezorging'.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd product heb ontvangen?
Wanneer u een pakket ontvangt dat duidelijk beschadigd is geraakt tijdens de verzending, dan dient u dit direct te melden bij de desbetreffende vervoerder en tevens de aflevering van het pakket te weigeren. Graag verzoeken we u tevens contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij hierover nader contact kunnen opnemen met de vervoerder. Eventuele verborgen gebreken dienen - bij voorkeur - zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek te worden gemeld via onze klantenservice.
Kan ik mijn product retourneren, wanneer het niet naar wens is?
Scandinavian Design Center volgt de Zweedse Konsumentköplagen en de EU richtlijnen voor E-commerce. Dit betekent dat u altijd de mogelijkheid hebt om uw order binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen te annuleren. Dit kunt u doen door binnen genoemde termijn contact op te nemen met onze klantenservice en vervolgens het product opnieuw binnen 14 dagen terug te sturen (let op: ScandinavianDesignCenter.nl is gevestigd in Zweden!). De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Wanneer u gebruik maakt van het recht om een product te retourneren, behoort het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in originele staat en verpakking te worden teruggezonden. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en kunnen - afhankelijk van de gekozen vervoerder variëren (van ca. € 10 tot € 45). Na herroeping zal het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen worden teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Voor meer informatie over ons retourbeleid zie de Algemene Voorwaarden of ons Retourbeleid.
Wat wordt er bedoeld met Scandinavian Design Center´s 100% klanttevredenheidsgarantie?
Scandinavian Design Center biedt u een onvoorwaardelijke 100% klanttevredenheidsgarantie. Indien u niet volledig tevreden bent met uw producten dan kunt u deze binnen 14 kalenderdagen retourneren en zult u de volledige aankoopsom vergoed krijgen.
Ik heb een klacht. Wat nu?
Bij eventuele vragen of klachten over een product of onze dienstverlening verzoeken we u graag altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice, via: klantenservice@scandinaviandesigncenter.nl of Scand. Design Online AB, Amerikavägen 10, SE-393 56 KALMAR, Zweden.

Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, ontvangt u hiervan direct een ontvangstbevestiging; een inhoudelijke reactie op uw klacht volgt uiterlijk binnen 14 dagen.

Bent u niet tevreden met de geboden oplossing of afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr).
Aan welke landen levert Scandinavian Design Center?
Voor een overzicht van alle landen waar wij onze producten naar kunnen verzenden, verwijzen u graag naar onze pagina 'Bezorging'.
Waarom zijn de prijzen in een andere valuta getoond dan die van het land waarin ik mij bevind?
Om het voor internationale klanten eenvoudiger te maken, maken wij gebruik van een IP-herkenning techniek. Dit betekent dat de prijzen worden weergegeven in de valuta van het land waar uw computer of netwerkserver zich bevindt. Indien de computer gebruikt wordt als deel van een internationaal netwerk of server dan kan de valuta dus afwijken van het land waarin u zich bevindt.
Met welke valuta kan ik betalen bij Scandinavian Design Center?
Wij bieden u meerdere belangrijke valuta op onze website. Enkele voorbeelden zijn USD, GBP, EUR en SEK.
Wat voor garantie zit er op producten van Scandinavian Design Center?
Op alle producten van Scandinavian Design Center is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Sommige leveranciers van Scandinavian Design Center bieden tevens fabrieksgarantie op hun producten. Voor meer informatie over de fabrieksgarantie van een specifiek product kunt u contact opnemen met de klantenservice. NB. De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument; deze doet dus niks af aan de wettelijke garantie.
Ik ondervind problemen met de betaling wanneer ik gebruik wil maken van een creditcard. Wat nu?
Om klanten te beschermen tegen pogingen tot fraude, maakt Scandinavian Design Center gebruik van een internationaal betalingssysteem genaamd 3D Secure (beschikbaar via VISA en MasterCard). Dit betekent dat u - nadat u uw bestelling hebt geplaatst - wordt u doorverwezen naar een officiële VISA/MasterCard-pagina waarop u uw identiteit moet bevestigen met een wachtwoord. Omdat niet iedere bank met dit systeem verbonden is, is het mogelijk dat uw transactie mislukt wanneer u deze probeert af te ronden. Wanneer dit gebeurt dient u contact op te nemen met uw bank, voor verdere assistentie om uw card geschikt te maken voor 3D Secure. Ook kunt u uiteraard één van de andere betalingsmethodes kiezen.

Terug