Pers

Journalist of blogger?

Op zoek naar (hoge resolutie) afbeeldingen of andere informatie over ScandinavianDesignCenter of onze producten? Neem dan gerust contact met ons op!

Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur via:

 

 

Nieuwsberichten:

12 december 2016 
Slå två flugor i en smäll (Sla twee vliegen in één klap) 
door Thuiswinkel.org

Ruim 10.000 designproducten van 170 Scandinavische merken, een webshop in 9 talen én wereldwijde levering: welkom bij Scandinavian Design Online! Het Zweedse bedrijf Scandinavian Design Online AB werd in 2002 opgericht in Kalmar. De missie? Het beste van Scandinavisch interieurdesign wereldwijd toegankelijk maken voor iedereen. “Dat het bedrijf in een behoefte voorziet, blijkt wel uit de sterke groei die het heeft doorgemaakt,” aldus Corien Leemburg (33), webredacteur voor de Nederlandse markt. 

“Na de uitbreiding naar andere Scandinavische landen, werd in mei 2014 de stap naar de Nederlandse markt gemaakt. Voordat dat gebeurde, was er door verschillende afstudeerders onderzoek gedaan. Toen bleek dat er voldoende kansen en mogelijkheden waren, hebben zij een start gemaakt met de Nederlandse site, genaamd www.scandinaviandesigncenter.nl én de klantenservice. Het spreken van de lokale taal en het kennen van de nationale markt is essentieel als het gaat om communicatie én vertrouwen. Om die laatste reden werd eind 2015 tevens het Thuiswinkel Waarborg aangevraagd.”

Skomakare bliv vid din läst (schoenmaker blijf bij je leest)

Het assortiment van Scandinavian Design Center is zeer divers: van keukenproducten tot verlichting en van woonaccessoires tot zelfs behang. “Waar we ons in onderscheiden, is dat we zelf het beste van Scandinavisch design selecteren. Dit betekent dat we niet zomaar alle producten en collecties in ons assortiment opnemen; het moet wel passen binnen ons concept.”

Begonnen als online shop heeft Scandinavian Design Center nog altijd geen showroom en fysieke winkels. De wereldwijde levering gebeurt direct vanuit het Zweedse magazijn. “Voor de Nederlandse markt heeft de vestiging hier in Zweden voor- en nadelen. De levertijd is misschien wat langer, maar naast het feit dat de collectie wel écht Scandinavisch is, vinden veel klanten het speciaal om hun bestelling uit het buitenland te ontvangen. Daarnaast zit – in tegenstelling tot andere webshops – voor ons het magazijn letterlijk een deur verder. Omdat we de producten zo eenvoudig zelf kunnen bekijken, kunnen we onze klanten goed adviseren. Een groot pluspunt dat ook onze klanten erg waarderen. Op dit moment scoren we een 8,6 via Thuiswinkel Waarborg Reviews. Daar zijn we heel trots op!”

Övning ger färdighet (oefening baart kunst)

Grote vraag die nog rest is: hoe kom je als Nederlandse webredacteur in Zweden terecht? “Mijn droom was al langer om naar Zweden te verhuizen. De enige voorwaarde die ik had, was dat ik wel ‘vastigheid’ wilde in de vorm van een baan. Min of meer toevallig kwam ik op de website van Scandinavian Design Center terecht en vond daar deze vacature. Ik solliciteerde en … werd aangenomen. Zo maakte ik in februari 2016 de overstap van communicatiemedewerker in de zorg naar de functie van webredacteur.”

“Hoewel de wereld van de e-commerce nog redelijk nieuw voor mij is, vind ik vooral de afwisseling superleuk! Van het actualiseren van de website tot klantenservice en van wet- en regelgeving tot marketing & PR; net als mijn collega-webredacteuren doe ik ook eigenlijk alles zelf! De markt verandert snel en vraagt om je flexibel op te stellen. Elke dag zijn er nieuwe dingen te ontdekken, nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen. Maar zowel online als bij één van mijn 50 internationale collega’s, is een bron van informatie en veel kennis en deskundigheid beschikbaar.”

Nieuwsgierig geworden naar het werk van Corien en de écht Scandinavische producten? Check www.scandinaviandesigncenter.nl

* Sla twee vliegen in één klap

Lees hier het hele artikel Slå två flugor i en smäll op www.thuiswinkel.org.

5 december 2015 
De eigenaren van NS Intressenter en EOC Capital hebben gezamenlijk 77 procent van de aandelen verworven van het Zweedse e-commerce bedrijf Designonline (Desigonline is de Zweedse versie van ScandinavianDesignCenter.nl). 

Designonline - in 2002 opgericht door Jörgen Bödmar - is een e-commerce bedrijf in interieurdesign, met verkoop aan meer dan 70 landen wereldwijd. Designonline biedt 15.000 producten van bijna 200 bekende merken, zoals Iittala, Marimekko, Georg Jensen en Skultuna. Het assortiment omvat een breed assortiment producten, waaronder glas, servies, opbergmogelijkheden en verlichting.

De geschatte omzet voor 2015 bedraagt 160-170 miljoen Zweedse Kronen; een stijging van bijna 100 procent ten opzichte van 2014 en een geschatte bedrijfsresultaat van meer dan 20 miljoen Zweedse kronen. Het bedrijf breidt zich snel uit; tijdens Black Friday steeg de omzet met meer dan 450 procent ten opzichte van dezelfde dag in het jaar ervoor.

”De filosofie van Designonline is klanttevredenheid in alle aspecten. Het bedrijf biedt een goed doordacht productassortiment, snelle en betrouwbare levering, een kwalitatief hoogwaardige klantenservice in elf talen en wordt gekenmerkt door collega’s die zeer betrokken zijn bij het succes van de organisatie. We zijn blij onderdeel te zijn van de verdere groei van Designonline,” aldus Nicklas Storåkers, onlangs verkozen als nieuwe voorzitter van de raad van Designonline.

“Onze nieuwe eigenaren leveren een waardevolle bijdrage - met relevante deskundigheid, netwerken en middelen - die aansluiten bij onze verdere groei,” aldus Jörgen Bödmar, CEO en oprichter van Designonline.

Designonline is gevestigd in Kalmar (Zweden) en heeft 50 medewerkers.

De eigenaren en mensen achter NS Intressenter zijn Nordstjernan, Karl-Johan Persson, Nicklas Storåkers en Mikael Lindahl. EOC Capital is vertegenwoordigd door Anders Brenner en de oprichters van EOC Partners LLP. De overname werd gedaan samen met de oprichter Jörgen Bödmar en het managementteam van het bedrijf. Jörgen Bödmar zal aanblijven als CEO en Nicklas Storåkers is de voorzitter van de raad.

Med stor fokus på personlig service har Designonline blivit nominerad till Årets Kundtjänst 2016.

 

Desigonline är ett av tre företag som utifrån hög prestation har visat prov på ett professionellt bemötande av erfaren, duktig och kompetent personal. Nomineringen har utförts av företaget Mystery eShopper som varje år genomför tusentals köp hos svenska e-handlare för att testa olika faktorer så som kundbemötande och service.

 

Priset för Årets kundtjänst tilldelas den e-handlare vars kundtjänst har utmärkt sig speciellt i Mystery eShoppers-undersökning. Årets kundtjänst uppfyller följande punkter:

 

• Tar sig tid att hjälpa kunden, oavsett fråga.

• Lägger hela problemställningen på sig själv, rätar ut frågetecknen och bidrar till försäljningen.

• Är beredd att göra något extra för att göra kunden nöjd.

• Gör mötet till en positiv upplevelse som kunden kan ta med sig.

 

Vinnaren avslöjas på Nordic Ecommerce Summit i Stockholm den 18 maj.

 

Publicerad 2016-05-11

 

Artikelen

Slå två flugor i en smäll (Sla twee vliegen in één klap) door Thuiswinkel.org
Lees hier het artikel.

E-commerce may be the retailer´s answer to the 'now economy' door Jörgen Bödmar
Lees hier het artikel.

Key ecommerce trends in 2015
Lees hier het artikel.